Wat is OnlinePakhuis?
OnlinePakhuis is een online winkelcentrum waar winkels en webwinkels uit Nederland en België zich verenigen. Ook wel een marktplaats of platform genoemd. Wij verkopen zelf geen producten! Maar zijn continu bezig met de promotie en verkoop van jouw producten!

Hoeveel bezoekers heeft OnlinePakhuis.nl?
OnlinePakhuis verwelkomt iedere dag weer meer nieuwe consumenten, winkeliers, webwinkels en handelaars. Het aantal bezoekers groeit daarom iedere dag. Wij vinden de omzet cijfers voor de aangesloten ondernemers, winkels en webwinkels belangrijker dan het aantal bezoekers. De verkopen per aangesloten partij variëren maar liggen tussen de € 500,- en € 15.000,- per maand.

Wat doet OnlinePakhuis aan marketing?
Dit kan voor ieder product anders zijn. Wij zoeken de juiste advertentie mogelijkheden om jouw product bij de juiste doelgroep onder de aandacht te krijgen. Dit loopt uiteen van adverteren in de zoekmachines zoals via Google Adwords en Google Shopping, op de Social Media, maar ook via nieuwsbrieven.

Wat is het voordeel van OnlinePakhuis t.o.v. een eigen webshop?
Het grootste voordeel van OnlinePakhuis is dat het vaak goedkoper is! Als je zelf al een webwinkel hebt dan ben je op de hoogte van de tijd en het geld die de online marketing, hosting, etc kosten. Die kosten heb je bij ons niet! Daarnaast hebben wij een zeer groot klantenbestand. Wanneer jij je aanmeldt, profiteer je direct mee van ons klantenbestand en kunnen wij jouw producten meteen bij een grote doelgroep onder de aandacht brengen. Ook profiteert je bij ons van de collectieve kortingen, waardoor de dure transactiekosten voor creditcard betalingen en achteraf betalen een stuk lager liggen. Ook kun je voordelig verzenden door collectieve inkoop van onze verzendlabels.

Wat kost verkopen via OnlinePakhuis?
Aanmelden is gratis en je kan direct producten toevoegen. Pas als je verkoopt vragen wij een commissie over de verkopen en rekenen wij per bestelling een transactievergoeding. Een uitgebreide uitleg over de kosten vind je hier.

In welke landen worden mijn producten aangeboden?
OnlinePakhuis richt zich op dit moment op Nederland en Nederlandstalig België. Het maakt niet uit of je een Nederlandse of Belgische ondernemer bent. je verkoopt in alle landen waar wij actief zijn

Wanneer krijg ik uitbetaald?
Je hebt verkocht via OnlinePakhuis! Wij snappen dat je niet op je geld wilt wachten! Daarom controleren wij twee keer per maand rond de 6e en de 20ste de bestellingen die zijn afgeleverd bij de consument. Wanneer de herroepingstermijn van 14 dagen voor de consument is verstreken maken wij het bedrag op één van die twee momenten per maand aan jou over. Je ontvangt met de uitbetaling een duidelijk overzicht die je makkelijk in jouw boekhouding kan verwerken.

Wie doet de klantenservice?
OnlinePakhuis doet de klantenservice wanneer het gaat over het plaatsen van een bestelling. Wij zijn per e-mail en telefonisch bereikbaar voor de consumenten. Wanneer consumenten vragen hebben over producten, ontvangen bestellingen of over bijvoorbeeld de garantie dan kunnen zij direct met jou contact opnemen.

Hoe weet ik dat ik iets verkocht heb?
Wanneer één of meer van jouw producten zijn besteld dan ontvang je van ons een e-mail met daarin de pakbon en het verzendlabel. Je hoeft alleen maar deze bon en het verzendlabel te printen, het product te pakken, het verzendlabel op het doosje te plakken en vervolgens het product bij het PostNL of BPost punt af te geven! Uiteraard kan je tijdens het aanmelden ook aangeven dat je zelf jouw verzendlabel wilt regelen en dus geen gebruik maakt van de verzendlabels van OnlinePakhuis.

Hoe kan ik producten toevoegen?

Manier 1: Handmatig via een formulier met invulvelden.
Je kan heel eenvoudig zelf jouw producten toevoegen, aanpassen en verwijderen via jouw “Mijn OnlinePakhuis” account. Je hebt geen technische kennis nodig en mocht je het toch lastig vinden dan hebben wij natuurlijk een handleiding voor jou, of we helpen je via de telefoon.

Manier 2: Geautomatiseerd met een XML-feed
Heb je een eigen webwinkel? Dan kan je in bijna alle gevallen een koppeling maken met bijvoorbeeld Google Shopping of een andere marketing partij. Deze koppeling wordt vaak een feed genoemd. Wij kunnen elke willekeurige feed aan ons systeem koppelen. Uiteraard is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie mee te sturen. Hiervoor hebben wij een duidelijke handleiding die je terug vindt in jouw account.

Hoe werkt de verzending?
Je verzendt jouw producten altijd zelf vanuit jouw magazijn of winkel. Maar we bieden je wel een keuze. Je kunt er namelijk voor kiezen om zelf verzendlabels aan te maken bij jouw eigen vervoerder. Maar wij kunnen ze ook voor jou maken.

Optie 1: Je maakt zelf jouw verzendlabels bij jouw vervoerder
Kies je ervoor om zelf jouw verzendlabels te maken bij jouw vervoerder dan mag dat natuurlijk. De verzendkosten die de consument dan betaalt maken wij gewoon over naar jou.

Optie 2: Je gebruikt een verzendlabel van OnlinePakhuis
Verzend je op dit moment nog niet zoveel? Dan kunnen wij bij jouw bestelling een verzendlabel meesturen. Je ontvangt dat allemaal per email. Aan het einde van de dag verzamel je alle bestellingen, plakt de verzendlabels op het juiste pakketje en geeft het af bij een PostNL servicepunt. Super simpel en snel dus! Een verzendlabel van OnlinePakhuis kost jou € 6,15 ex btw. Stel jij rekent aan de consument verzendkosten van € 6,95 incl btw (= € 5,74 ex btw) dan kost een verzendlabel van ons jou maar € 0,41 (€ 6,15 – € 5,74 = € 0,41). Dit bedrag houden we dan in zodra wij jouw bestellingen aan je uitbetalen.

Kan ik met staffels werken voor de verzendkosten?
Ja je kan zelf aangeven welke verzendkosten je aan de consument wilt berekenen. Voorbeeld:
Van € 0,01 tot € 10,- verzendkosten € 6,95
Van € 10,- tot € 30,- verzendkosten € 4,95
etc.
Dit kan je voor Nederland en België afzonderlijk opgeven.

Kan ik ook verkopen op OnlinePakhuis als ik geen (web)winkel heb?
Dat kan zeker! Ook als je geen (web)winkel hebt kan je starten met de verkoop van jouw producten op OnlinePakhuis. Je kan heel eenvoudig via jouw account handmatig producten toevoegen, wijzigen en verwijderen.

Heb ik een fysieke locatie nodig waar producten afgehaald kunnen worden?
Je hebt geen fysieke winkellocatie nodig. De consument krijgt dan in de winkelwagen de melding dat zij het product alleen kunnen laten bezorgen. De consument heeft dan dus geen mogelijkheid om het product zelf bij jou af te halen.

Wat als een product terug gestuurd wordt?
Ziet de consument af van een bestelling en sturen zij deze retour dan zijn de verzendkosten voor het retour zenden voor de consument zelf. Jij ontvangt automatisch bericht wanneer een product retour komt. Zodra je de retour in goede orde hebt ontvangen kan je dit bij ons melden en pas dan maken wij het bedrag aan de consument terug over. Heb je het product niet in goede staat terug ontvangen? Of is er wat anders mis met de retourzending? Dan maken wij niet zomaar het geld terug over aan de consument maar kijken we samen met jou naar een goede oplossing. Op deze manier proberen wij ook de aangesloten winkels en handelaars te beschermen.

Wat doen jullie met winkels die dezelfde producten verkopen?
Wanneer meerdere winkels dezelfde producten aanbieden, dan komen deze producten als losse aparte producten in het product overzicht. Winkels en handelaars kunnen zich hier onderscheiden door bijvoorbeeld een andere unieke omschrijving bij het product te plaatsen, of een andere productfoto te kiezen. Beide producten gaan ook gewoon mee in de marketing. En een goede omschrijving kan er zelfs voor zorgen dat een duurder product beter gevonden wordt dan het goedkopere product. We merken dat alle aangesloten winkels allemaal wel producten hebben waar zij op uitblinken t.o.v. andere winkels en op deze manier streven wij naar een mix waarbij alle aangesloten winkels goede verkopen en omzetten halen via OnlinePakhuis. Het is in ieder geval niet de bedoeling om winkels tegen elkaar uit te spelen en een webwinkel met dumpprijzen te worden!